vrijdag 3 april 2015

Joost decoreert Nijntje

In het kader van 60 jaar Nijntje zijn 60 kunstenaars gevraagd om een beeld
van Nijntje te decoreren voor een heuse Nijntje Art Parade. Zo had Joost opeens een grote witte Nijntje in zijn atelier en decoreerde haar met tekeningen uit de natuur, in de herfst. Twee kale bomen op de oren met twee konijntjes er op. De ene wil alleen graag bij de ander zijn omdat die wel een hol in de boom heeft. Op de broek een tuinman die de gevallen bladeren aanharkt. De naam van het beeld: Als de blaadjes vallen.
Het beeld staat in de Hortus Botanicus in Amsterdam waar het van 1 mei tot eind september te bezichtigen is. In deze video wordt het beeld onthuld tijdens een interview met Taeke Kuipers, directeur van de Hortus en fan van Joost.

Update 5-4-2015; Alle beelden worden voor het goede doel Unicef geveild op 8 oktober!

Er zijn ook replica's te koop in de nijntje shop. Deze zijn met de hand nageschilderd van het ontwerp van Joost. In twee versie van 15 cm voor €39,95 en van 25 cm voor €79,95. Zolang de voorraad strekt!


1 opmerking:

Nina zei

Decoratie is echt mijn ding! Ik vindt het echt super leuk om te zien dat je van iets simpels iets heel leuks kan maken. Zo doe ik dit ook altijd bij mij thuis en in mijn tuin!